GoodGirlsCompany

Het blog voor moeders met dochters

dinsdag 17 november 2009

Mischka Aoki

“Eindelijk bereikt Mischka Aoki ook de andere kant van oceaan”, was de enthousiaste reactie die ik kreeg toen ik per e-mail om foto’s vroeg. Nou ja bereiken? In eerste instantie bereikte Mischka Aoki vooral mijn mailbox. Per nieuwsbrief wel te verstaan want daarin zag ik een paar van de prachtige foto’s. Ik was opslag verliefd en wilde weten wie er achter deze kleding zat.
Nu ik het weet, ben ik vastbesloten om er voor te zorgen dat ook de Nederlandse moeders dit merk leren kennen. Mischka Aoki is dan nog wel relatief nieuw, maar als je de prachtexemplaren uit hun debuutcollectie ziet, begrijp je dat dit kledingmerk alle potentie heeft om een grote naam te worden en het is zeker een om rekening mee te houden.

Je bent nooit te jong om er modieus uit te zien
Mischka Aoki ontstond vanuit een passie voor mode. Oprichtster en modeliefhebber Winnie ondervond dat er geen kleding bestond voor de kleine mini-fashionista’s onder ons. Voor moeders die- net zoals zij- hun dochters elke dag het gevoel willen geven dat ze een ster zijn. Ongeacht de situatie.
Kerk, bruiloft, een zomerse picknick of gewoon een theekransje thuis op een doordeweeks dag? Mischka Aoki ontwerpt kleding voor de modebewuste moeder en baby die zich graag onderscheiden van de rest van de wereld.

Dress to impress
Verkleedpartijtje spelen met je moeders kleding is voorgoed verleden tijd. Mischka Aoki tovert elke dag om tot een bijzondere gebeurtenis. De jurkjes zijn versierd met prachtige handgemaakte details zoals tulen rozetten maar ook Swarovki kristallen. Ze zijn uiterst elegant en ook heel stylisch verantwoord. Zo bevat de collectie een aantal jurkjes waarop net zoals bij Chanel een parelketting aan de stof bevestigd is.
Van de hele collectie straalt af dat de jurken ontworpen zijn vanuit de gedachte “dress to impress”. Materialen worden wereldwijd verzamelt waardoor exclusiviteit gewaarborgd blijft. Mischka Aoki is dan ook een welkome aanvulling in het hoogsegment van de meisjeskleding markt.

Prijzen en kledingmaten
De prijzen variëren tussen de 149 en 229 Australische dollars. Omgerekend naar Euro’s is dit zo’n 95-145 euro. Kleding is verkrijgbaar in de maten 12 maanden tot 36 maanden. Mischka Aoki maakt gebruik van de Australische standaardmaten:
12M= 9-18 maanden
24M= 18-30 maanden
36M is 30-42 maanden

Om Mischka Aoki helemaal tot zijn recht te laten komen, moet het zo goed mogelijk passen. Daarom is het goed om van tevoren je dochter op te meten. Je kunt daarvoor een e-mail sturen aan customerservice@mischkaaoki.com . Mischka Aoki geeft je dan met alle plezier de precieze maten door zodat je weet hoe het door jou gekozen kledingstuk valt.

Mijn mening
In de geschiedenis van GoodGirls ontvingen we zelden binnen zo’n korte tijd zoveel informatie. Fotoverzoek? Vragen? Het maakte niet uit voordat ik met mij ogen kon knipperen had ik een e-mail terug met de gewenste foto of een antwoord op mijn vraag. Altijd even vriendelijk en enthousiast. Kijk, zo zien we het hier dus graag. Daar scoor je absoluut punten. Combineer dat met prachtig mooie kleding en je behoort tot een van mijn favorieten. Mischka Aoki maakt kleding waar mijn moederhart sneller van gaat kloppen. Als geen ander begrijpen ze hoe speciaal elke nieuwe dag is die je met dochter doorbrengt en hoe je een alledaags moment kunt veranderen in iets onvergetelijks.

Ik heb veel kleding gezien, maar hoe je het ook wendt of keert, het merendeel blijft overduidelijk kinderkleding. Het zijn de prints, de stoffen of de materialen waardoor je dit gevoel krijgt. Mischka Aoki tilt het begrip kinderkleding op naar een volwassen niveau zonder dat het afbreuk doet aan de schoonheid, onschuld van het kind-zijn. Het kleur -en materiaalgebruik is zo goed doordacht en zo geraffineerd dat men zwart kan gebruiken zonder dat dit het jurkje een harde uitstraling geeft of wit kant zonder dat het truttig wordt. Van de collectie straalt zoveel sereniteit en puurheid af dat je er door gegrepen wordt.

Met hun eerste collectie laat Mischka Aoki een onuitwisbare indruk achter. De toekomst ziet er mooi uit en wij zijn dan ook heel benieuwd waarmee Mischka Aoki ons dan zal betoveren.

Read article in English

Foto’s zijn eigendom van Mischka Aoki. Deze mogen niet zonder toestemming, gekopieerd of vermenigvuldigd worden.

Labels: , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage

 
GoodGirlsCompany: Mischka Aoki

This page has moved to a new address.

Mischka Aoki